1. بیا با هم برقصیم!

آهنگ مورد علاقه فرزندتان را با صدای بلند توی خانه پخش کنید. سعی کنید آهنگ های ریتم داری را انتخاب کنید که کودک را به جست و خیز کردن تشویق کند. وانمود کنید که یک فیل هستید و با هم ادای فیل در بیاورید و یا حرکات یک شیر غران را تقلید کنید.

12 تا 24 ماهگی
بازیهای مخصوص کودک 12 تا 24 ماهه

راه رفتن و جست و خیز کردن با آهنگ های شاد ساده ترین بازی برای کودکان کودک 12 تا 24 ماه است که راحت می تواند از عهده آن بر بیاید. این بازی علاوه بر هماهنگ کردن حرکات کودک به توسعه تخیل او نیز کمک می کند. 

2. بادکنک شاد

یبادکنک جزو اسباب بازی های بسیار خوب برای بازی کودک 12 تا 24 ماه داخل خانه است چون هم خیلی آرام حرکت می کند و کودک نوپای شما می تواند آن را دنبال کند و هم گرفتنش نسبتا آسان است. برای بازی با فرزند نوپای خود یک بادکنک رنگی را به آرامی به هوا بیندازید. حالا با هم بشمارید که چقدر طول می کشد بادکنک به زمین برسد یا اینکه از کودک بخواهید بادکنک را از هوا بگیرد. این بازی هم اعداد را به کودک معرفی می کند و هم در تقویت هماهنگی دست و چشم او مؤثر است.البته یادتان باشد که بادکنک باد نشده حاوی لاتکس بوده و یک خطر بالقوه برای کودک محسوب می شود و ممکن است منجر به خفگی او شود. بادکنک هایی که می ترکند نیز همین خطر را برای کودک ایجاد می کنند. پس اگر موقع بازی بادکنک ترکید به سرعت تکه های آن را از زیر دست و پای کودک جمع کنید. 

3. کی چی می شنوه؟ برای کودک 12 تا 24 ماه

یه پتوی بزرگ رو پشت بام، حیاط، تراس و… پهن کنید یا روی یک زیرانداز توی پارک دراز بکشید و به صداهایی که در محیط اطراف تان می شنوید دقت کنید. پس از یک دقیقه از کودک بپرسید چه صداهایی می شوند و از او بخواهید که تا جایی که می تواند این صداها را تقلید کند. این بازی هم مهارت های توصیفی کودک را تقویت می کند و هم حس شنوایی او را توسعه می بخشد. 

4. اگر می تونی منو بگیر

کودکان 12 تا 24 ماه دوست دارند که کسی آن ها را تعقیب کند. هدف از این بازی این است که کودک بداند شما دارید تعقیبش می کنید و اگر گیرش بیندازید سفت بغلش می کنید یا غلغلکش می دهید. برای ایجاد تنوع می توانید ماسک شیر یا هر حیوان دیگری را به صورت تان بزنید و صدای او را نیز تقلید کنید. این بازی استقامت کودک شما را بیشتر می کند. 

منبع: نی نی بان