پرسشهای رایج:

چرا امکان حضور والدین در سالن تمرین باشگاه تخصصی کودک اصفهان ( کلوپ بازی کوچولوها ) وجود ندارد؟

الف. از نظر بهداشتی، بهتر است والدین در سالن حضور نداشته و کلا تعداد ورودی ها به سالن تمرین کمتر باشد.

ب. با توجه به اینکه برخی دیگر از کودکان که مادر خود را به همراه ندارند،از لحاظ روحی آسیب خواهند دید.

ج.با عنایت به اینکه تمرینات باشگاه از قبل طراحی و برنامه ریزی گردیده اند، برای اجرای کامل و صحیح آن توسط مربی،نیاز به حضور تنهای کودک میباشد.

کودک من بسیار به من وابسته است و جداکردن شتابزده او از من بسیار مضر است.راهکار چیست؟

پاسخ: با توجه به اینکه در باشگاه، کلیه رفتارها و مسائل کودک، بصورت علمی انجام میگردد، هیچ جای نگرانی وجود نداشته، تعامل کامل با خانواده ها انجام شده و در صورت لزوم، به برخی مادران اجازه ورود، فقط برای چند جلسه داده شده و پس از این تعامل،پیشرفت کودک شما از لحاظ روحی بسیار محسوس خواهد بود…

باشگاه کودک اصفهان ( کلوپ بازی کوچولوها )

سوالات متداول کلوپ کوچولوها

من چگونه میتوانم از روند کار در داخل باشگاه کودک اصفهان ( کلوپ بازی کوچولوها )  مطلع شوم؟

پاسخ: شما میتوانید، در حین تمرین، در محل انتظار حضور یافته، و  از طریق دوربینهای باشگاه و مانیتور، تمرینات را ملاحظه فرمایید.همچنین در ساعات خلوت تر، میتوانید از مربی کودک (پس از تمرین) روند تمرین را جویا شوید.

آیا مربیان و موسسان باشگاه کودک اصفهان ( کلوپ بازی کوچولوها ) از تخصص خاصی برخوردارند؟

بله، موسسان باشگاه از قهرمانان سابق ورزشی بوده و مهمتر از آن اینکه دارای سوابق مدیریتی بوده اند و به خوبی میتوانند از تواناییهای متخصصین بهره بگیرند و مربیان این باشگاه (کلوپ) ضمن اینکه از قهرمانان ورزشی در ضمینه هایی همچون رزمی،ورزشهای گروهی و آمادگی جسمانی هستند و کارت مربیگری دارند،غالبا تحصیلات آکادمیک مرتبط نیز دارند و مدرس رشته خود بوده اند،برخی از مربیان باشگاه نیز در گروه هنر و یا آموزشی تربیتی فعالیت دارند.

وضعیت ایمنی باشگاه کودک اصفهان ( کلوپ کوچولوها )  چگونه است؟

پاسخ: اولویت اول این باشگاه حفظ سلامت کودکان عزیزمان است،بنابراین از بهترین متریال موجود در کشور برای ایمن سازی محیط بهره گرفته شده و تاتامی های کف و دیواره،ضخیم تر و  مرتفع تر و با کیفیت تر از حد الزامات قانونی میباشد.ضمنا همیشه یک نفر آشنا به کمکهای اولیه در مجموعه حضور دارد.البته بایستی دانست که طبیعتا ریسک آسیب دیدگی در یک محیط ورزشی حرکتی،به مراتب بالاتر از یک کارگاه خلاقیت ساکن یا محیط مشابه آن میباشد.

آیا مدیریت باشگاه کودک اصفهان ( کلوپ کوچولوها ) روی میل کردن خوراکی کودک نیز نظارت دارد؟

پاسخ:  بله، مربیان باشگاه کاملا روی این موضوع نظارت دارند

مدت زمان استفاده ی هر سانس در باشگاه کودک اصفهان ( کلوپ کوچولوها ) چقدر است؟

پاسخ:سی دقیقه و یا ۱ ساعت و یا ۱ ساعت و نیم در سانسهای آزاد و پکیج مربوط به هفت ایستگاه اصلی، در پکیج نسل شادی سه ساعت

البته در صورت تمایل به استفاده بیشتر میتونید دو یا سه سانس از امکانات باشگاه استفاده فرمایید

آیا کودک می تواند، مدت زمان بیشتری در مجموعه حضور پیدا کند؟

پاسخ:  بله، می تواند.با توجه به اینکه باشگاه برای بازی و ورزش بصورت همزمان طراحی شده،کودک میتواند زمان بیشتری را به بازی بپردازد.

چرا هزینه های باشگاه شما از خانه های بازی کمی بالاتر میباشد؟

پاسخ:  زیرا در این باشگاه (کلوپ)  برای کودکان ،بصورت تخصصی زمان صرف میشود و بطور هدفمند روی مهارتهای حرکتی و خلاقیت آنها کار شده و به عبارتی بایستی گفت هر کودک در هر جلسه بصورت نیمه خصوصی با یک مربی حرفه ای کار میکند.البته بایستی دانست که در برخی از طرحهای ما با قیمت بسیار مناسب ارائه میگردند

اما در سانس های آزاد، قیمت بالاتر است.

باشگاه کودک کلوپ کوچولوها ، برای چه سنینی طراحی شده است؟

جواب:۲ تا ۹ سال ( دو تا سه سال با هماهنگی قبلی)

آیا در باشگاه کودک کلوپ_کوچولوها ، بر مباحث خلاقیتی، و ذهن کودک نیز فعالیتی انجام میگردد یا فقط روی مهارتهای جسمانی و ورزشی آن ها تمرکز می شود؟جواب:بصورت همزمان با کار روی ورزش ( مهارت های رشدی حرکتی )، روی خلاقیت،ذهن و هماهنگی عصب و عضله و همچنین هماهنگی عضلات دست و پا با چشم کودکان نیز کار می گردد.ضمنا کارگاههایی مقل کارگاه مفاهیم و همچنین ایستگاه مهارتهای ظریف با همین هدف طراحی شده اند

دلیل نامگذاری باشگاه شما با عنوان ” کلوپ_کوچولوها ” چیست؟

همانطور که میدانید امروزه در دنیا”kids_club” های مختلف و با رویکردها و اهداف متفاوت (حرکت محور،بازی محور،آموزش محور،تربیت محور،درمان محور و …) برای رشد مهارتهای کودکان تاسیس میشوند.

ترجمه واژه ” kids ” به معنی کوچولوها (کودک ها) و”Club” به معنی “کلوپ” (باشگاه) میباشد.که ترجمه کامل آن معادل کلوپ_کوچولوها میباشد.

تفاوت باشگاه کودک با خانه بازی چیست؟

خانه های بازی با رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به باشگاههای کودک اداره میشوند.بیشتر مربیان باشگاههای کودک تحصیل کرده رشته تربیت بدنی با رویکرد رشد حرکتی هستند.تمرینات باشگاههای تخصصی کودک از قبل طراحی میشود و نسبت به سن و روحیه کودکان دسته بندی میشود.در بعضی باشگاههای کودک، یک مشاور و یک فرد آشنا به امور کودکان نیز در کنار کودکان فعالیت دارد.

در خانه های بازی یا به اصطلاح خانه های اسباب بازی معمولا از وسایل پیش ساخته مثل تاب و سرسره و استخر توپ استفاده میشود.در حالی که در باشگاههای کودک ابزار آلات نقش زیادی ندارند و مربی با ذکاوت و خلاقیت کودکان را شادتر کرده و آنها را به سمت بازیهای حرکتی هدایت میکند.

البته بایستی بدانید که در کلوپ کوچولوها امکانات فوق العاده ای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

رویکرد اصلی باشگاههای کودک ،رشد حرکتی در کنار مهارت حرکتی و مهارت فکری و خلاقیت کودک است در حالی که خانه های بازی به صورت متمرکز بر فعالیتهای فرهنگی (بازی و خلاقیت و هنر) متمرکزند.

مجوز باشکاههای کودک توسط سازمان ورزش و جوانان (تربیت بدنی) صادر میشود در حالی که مجوز خانه های بازی در هر شهری توسط سازمان متفاوتی اراِئه میشود.مثلا اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی (فقط در اصفهان) ،شهرداری ،بهزیستی،جهانگردی (بندرعباس) و ….

نکته: بعضی از خانه های بازی هم وجود دارند که بسیار خلاقانه و با چیدمان مناسب و تعداد مربی کافی توانسته اند کیفیت بسیار مناسبی را همانند باشگاههای کودک ارائه نمایند.

آب بازی در باشگاه کودک اصفهان